Aku Insan yang Masih Bertatih

Rabu, 18 Mei 2011




Assalamualaikum warahmatullaahi wabarokaatuh...

Alhamdulillah..bersyukur kerana dengan izin-Nya..saya berpeluang berkongsi sedikit sebanyak ilmu yang saya perolehi atau alami sendiri..sudah agak lama membiarkan laman blog ini terus menyepi..ketiadaan masa dan idea untuk berceloteh terkadang membantutkan niat saya untuk memasukkan post terbaru..ilmu yang masih begitu cetek ini..masih terlalu banyak yang perlu ditampung..

Terkadang..terasa diri ini begitu hipokrik..terkadang hati ini bermonolog sendiri..mengasak jiwa yang dhoif ini..salah satunya berbunyi :" kau ni dah cukup baik ke, sampai berani nak nasihat orang lain??"  Memang tak dapat dinafikan, terkadang juga diri ini hampir tewas dengan bisikan-bisikan itu sehingga mematikan semangat untuk berpesan-pesan ke arah kebaikan dan menjauhi kemungkaran. 

Walau begitu jelas saya sudah tidak aktif dalam dunia blogger..dakwah melalui blog, namun alhamdulillah saya masih istiqamah dengan niat asal saya dengan membuka akaun Facebook adalah untuk "menyampaikan da'wah dan syiar Islam kepada seluruh manusia". Walau usaha saya ini, agak sedikit..namun, itu adalah salah satu usaha saya dalam mujahadah mentarbiyah diri dan orang lain amnya..

Ye..Mujahadah itu terlalu pahit kan?kerna saya terlalu yakin Syurga yang telah dijanjikan oleh Allah S.W.T. terlalu manis dan indah untuk dimiliki oleh hamba-hamba-Nya yang beriman..Moga kita semua tergolong dalam golongan orang-orang yang beriman dan para solihin..aamiin..

Sukar mujahadah dalam mendidik hati, nafsu, jiwa, akal dan sebagainya..iman yang yazid dan yanqus ini ini sering tertewas kerana iman ku masih senipis kulit bawang..Saya begitu mendambakan teguran dan bimbingan daripada sahabat-sahabat seperjuangan, keluarga, pensyarah-pensyarah, guru-guru dan lain-lain untuk seikhlasnya menegur setiap kekurangan dan kelemahan saya bukan hanya mengiyakan setiap amal perbuatan saya..



0 comments:

Catat Ulasan

Zikrullah

Photobucket

Jom Berhibur